Dołączył: Nie Lis 24, 2013 20:21 Posty: 19 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Kwi 06, 2014 10:02 Temat postu: Re: zebranie wspólnoty
Witam,
-został zatwierdzony budżet na 2014 rok, zgodnie z tym, który został przesłany mailem przed zebraniem, ze zmianą: podwyżka dla administratora o 1 grosz;
-z zeszłego roku zostało ponad 40 tyś, zagłosowaliśmy, aby te pieniądze zasiliły nasz fundusz remontowo-inwestycyjny;
-głosowaliśmy nad zbudowaniem szlabany, który odciąży pracę bramy;
-pojawił się pomysł dodania kilku elementów do placu zabaw dla dzieci;
-rozmawialiśmy również nad zbudowaniem nowego płotu od wschodniej strony, ponieważ ten, który teraz jest, zawiera azbest i nie wygląda zbyt ciekawie; były 2 opcje do wyboru - metalowy za około 30 tyś i betonowy za około 15 tyś, zagłosowaliśmy za betonowym; decyzja o budowie nowego płotu nie zapadła ostatecznie, ponieważ Deweloper początkowo deklarował wsparcie finansowe, teraz się wycofał;
-będzie odrobinę zmniejszona opłata za miejsca parkingowe w halach garażowych;
-w najbliższym czasie każdy otrzyma od Gestoru nowe wyliczenia na ten rok, wszystkie opłaty będą rozliczone od 01.01.2014;
-zwrócono uwagę na terminy sprzątania klatek schodowych - Gestor sprawdzi co ile każda klatka ma być sprzątana;
-przy wjeździe na nasze osiedle 2 skrajne miejsca parkingowe będą zamalowane kopertami, aby nie parkować.
Tyle pamiętam, nie byłam do końca, jeśli coś się nie zgadza lub o czymś zapomniałam, proszę o poprawki. Pozdrawiam.[/list]
Dziękuję za odpowiedź. Żałuję strasznie, że nie mogło mnie być na zebraniu, trochę tematów miałbym do omówienia.
malgo_cm napisał:
-głosowaliśmy nad zbudowaniem szlabany, który odciąży pracę bramy;
[/list]
Pomysł ok, a nie pojawiła się inicjatywa np. montażu lepszych siłowników do tej bramy?
malgo_cm napisał:
-rozmawialiśmy również nad zbudowaniem nowego płotu od wschodniej strony, ponieważ ten, który teraz jest, zawiera azbest i nie wygląda zbyt ciekawie; były 2 opcje do wyboru - metalowy za około 30 tyś i betonowy za około 15 tyś, zagłosowaliśmy za betonowym; decyzja o budowie nowego płotu nie zapadła ostatecznie, ponieważ Deweloper początkowo deklarował wsparcie finansowe, teraz się wycofał;
[/list]
Również jestem za opcją betonową. Po wycofaniu się developera wiadomo co dalej? Czy dopiero zapadnie jakaś propozycja?
Swoją drogą przedstawiciel developera również uczestniczył w spotkaniu?
malgo_cm napisał:
-będzie odrobinę zmniejszona opłata za miejsca parkingowe w halach garażowych;
[/list]
I słusznie. Jeśli chodzi o opłaty utrzymania miejsc postojowych / komórek uważam, że są zdecydowanie zbyt wysokie. Za sprzątanie płacimy wcale nie małe pieniądze, a niestety samo sprzątanie pozostawia wiele do życzenia...
BTW czy miejsca parkingowe muszą być sprzątane? Przecież nikt nie zaśmieca tej powierzchni, poza incydentami typu:
- wiatr nawieje jakieś śmieci,
- albo sytuacja z ostatniego miesiąca lub dwóch - jakiemuś "pajacowi" wypadnie słoik z jedzeniem i nie raczy tego sprzątnąć (garaż dla klatek H,I,J).
Uważam, że z tej opcji sprzątania moglibyśmy zrezygnować, ewentualnie w jakiś sposób zmodyfikować umowę, np. sprzątanie kwartalne z myciem posadzki, albo po zakończeniu sezonu zimowego.
A Wy co sądzicie w tej sprawie?
Swoją drogą czy ktoś z Was widział żeby posadzka w garażach była myta kiedykolwiek myjką "na mokro"?
malgo_cm napisał:
-zwrócono uwagę na terminy sprzątania klatek schodowych - Gestor sprawdzi co ile każda klatka ma być sprzątana;
[/list]
Zaobserwowałem kilka razy mycie klatek schodowych i mogę stwierdzić, że odbywa się ta czynność na zasadzie przejechania mokrym mopem, bez jakiegokolwiek czyszczenia. "Trudniejszy" czyt. zaschnięty brud, niestety nie zostaje wytarty.
malgo_cm napisał:
-przy wjeździe na nasze osiedle 2 skrajne miejsca parkingowe będą zamalowane kopertami, aby nie parkować.
[/list]
Niby ok, ale ja wykorzystuje do wyjazdu lustro i jeszcze nie zdarzyło mi się abym miał problemy w tym temacie.
Jeśli chodzi o wyjazd to nurtuje mnie jedynie nierówny poziom naszej kostki brukowej do asfaltu. Wyjeżdżając prawą stroną jest spora różnica i jak ktoś ma niskie podwozie samochodu to z pewnością obciera. Z kolei wyjeżdżając lewa stroną jest już znośnie.
W mailu wysyłanym przez Gestora wspominali również o możliwości zmontowania w bramach garażowych automatycznego zamykania, czy w tym temacie zostało coś ustalone?
Pytanie z innej beczki
Czy podjął ktoś temat muru a w zasadzie ściany magazynów pozostałych po firmie "RUCH"?
Ściana ta posiada taką "półeczkę" w której gromadzą się wszelkie nieczystości, w chwili deszczu wszystko to spływa i robią się spore zacieki. Wprawdzie zasadzono tam jakieś pnącza, jednak nie widać aby się "przyjęły", a nawet jeśli to nie wydaje mi się, aby zadowalające efekty były widocznie w przeciągu kilku lat.
czyli pomysł kilku nowych elementów "placu zabaw" nie został ostatecznie zatwierdzony? w obliczu tylu parków wokoło oraz echa jakie niesie się wewnątrz "tuby"etiudy to zapewne temat dość gorący
Ja jestem jak najbardziej za dodaniem dodatkowych atrakcji dla dzieci, choć ich nie posiadam
Czyżby pojawiały się osoby którym przeszkadza "plac zabaw" wewnątrz etiudy?
Posiadane przez nas okna wg mnie satysfakcjonująco wyciszają mieszkanie, dlatego jeśli przeszkadza mi hałas to zamykam okno/drzwi balkonowe i po sprawie )
Witam,
-został zatwierdzony budżet na 2014 rok, zgodnie z tym, który został przesłany mailem przed zebraniem, ze zmianą: podwyżka dla administratora o 1 grosz;
[/list]
Witam!
Otrzymałem info od Gestora w sprawie oddania głosu na ustalone sprawy podczas zebrania.
Mam pewną nieścisłość tzn. pisałaś, że podwyżka dla Gestora to jedynie 1gr, zaś Gestor napisał: "Przyjąć plan gospodarczy na rok 2014 i wynikających z niego stawek na pokrycie kosztów wspólnych w wysokości 2,66 zł/m2".
Wg wykazu bieżących opłat miesięcznych widnieje wartość 2,31 zł/m2.
Czyli de facto gestor podwyższa opłaty o 0,35 zł/m2.
Malgo czy faktycznie myślimy o tej samej kwocie czy może chodzi o coś zupełnie innego?
Miałam na myśli tylko podwyżkę dla Gestoru, chcieli początkowo 4 gr, zgodziliśmy się na 1 gr. Całościowa podwyżka to zbiór innych pozycji, nie dostałam rozliczenia, więc nie mogę się odnieść co tam jeszcze było...
Niestety nie miałam okazji zjawić się na zebraniu (ale z tego co wiem dużo osób nie było obecnych) chciała bym usłyszeć Wasza opinie na temat organizacji kolejnego zebrania w niedalekim terminie.
Pojawiło się dużo pomysłów, uchwal jak i wiele niejasności...
W mojej opinii:
- pomysł ze szlabanem (przez który i tak może każdy przejść) nie jest najlepszy; sugeruje inwestycje w lepsze siłowniki do bramy
- plot, stojaki na rower, plac dla dzieci jak najbardziej ok (ale czy aby nie było tak ze Developer oferował fontannę na środku...cóż się z na stało? )
-zastanawiają mnie podwyżki czynszu, skoro jest nas coraz więcej to koszty utrzymania powinny się rozkładać na większą ilość osób (skoro mieszka więcej osób w budynku - Gestor dostaje więcej pieniędzy wiec z jakiej przyczyny ta podwyżka?) cdn
I jeszcze taka bardziej delikatna sprawa... czy naprawde potrzebujemy az tylu ochroniarzy na 2/3 zmianach. Jezeli postawiono by nowe ogrodzenie, naprawiono (ulepszono ) brame wjazdowa to czy nie slusznym bylo by miec jednego ochroniarza tylko od rana do godzin popoludniowych w celu wpuszczania ekip remontowych, dostaw itp.
\ps. kto z mieszkancow jest czlonkiem zarzadu wspolnoty?
- pomysł ze szlabanem (przez który i tak może każdy przejść) nie jest najlepszy; sugeruje inwestycje w lepsze siłowniki do bramy
Szlaban szlabanem, ale przecież to chyba miałaby być dodatkowa opcja. Ja sobie to wyobrażam w ten sposób, że w ciągu dnia brama jest otwarta i funkcjonuje szlaban, zaś w nocy brama.
Nie mam zielonego pojęcia dlaczego nie można wymienić siłowników, na takie, które sprostały by swemu zadaniu, jak tylko będzie okazja zadam to pytanie zarządcy.
nEwIsLaNd napisał:
- plot, stojaki na rower, plac dla dzieci jak najbardziej ok (ale czy aby nie było tak ze Developer oferował fontannę na środku...cóż się z na stało? )
Fontanna temat dosyć śliski. Developer delikatnie mieszkańców oszukał w tym temacie, tzn. o fontannie wiedzieli mieszkańcy, którzy zdecydowali się na zakup mieszkania dosyć wcześniej, później developer nie informując nikogo zrezygnował z tej koncepcji.
Pytałem developera o fontannę kiedyś i uzyskałem odpowiedź, że problem wystąpił w projektowaniu infrastruktury budynku, tj. ktoś myślał o fontannie ale nie pomyślał o przyłączeniach - wiem, wytłumaczenie dziwne i nie satysfakcjonujące, no ale taka odpowiedź padła.
nEwIsLaNd napisał:
-zastanawiają mnie podwyżki czynszu, skoro jest nas coraz więcej to koszty utrzymania powinny się rozkładać na większą ilość osób (skoro mieszka więcej osób w budynku - Gestor dostaje więcej pieniędzy wiec z jakiej przyczyny ta podwyżka?) cdn
I to jest bardzo dobre pytanie, na które również chciałbym uzyskać odpowiedź.
Dla osób, które mieszkają od niedawna podam koszty utrzymania nieruchomości wspólnej od momentu uzyskania kluczy:
- 2012 - 2zł/m2 (końcówka roku),
- 2013 - 2zł/m2 (do maja),
- 2013 - 2,31zł/m2 (od czerwca),
- 2014 - 2,66zł/m2 (jeśli kwota zostanie zatwierdzona to obowiązuje od stycznia 2014).
Reasumując
Praktycznie co roku zarządca zwiększa w/w koszty o ok 30 kilka groszy.
To oznacza zwiększenie opłat w 2014r dla mieszkań:
-35 m2 - wzrost opłaty o ok. 11 zł / m-c
-50 m2 - wzrost opłaty o ok. 16 zł / m-c
-75 m2 - wzrost opłaty o ok. 23 zł / m-c
nEwIsLaNd napisał:
I jeszcze taka bardziej delikatna sprawa... czy naprawde potrzebujemy az tylu ochroniarzy na 2/3 zmianach. Jezeli postawiono by nowe ogrodzenie, naprawiono (ulepszono Very Happy) brame wjazdowa to czy nie slusznym bylo by miec jednego ochroniarza tylko od rana do godzin popoludniowych w celu wpuszczania ekip remontowych, dostaw itp.
Faktycznie podjęłaś delikatny temat
Zapewne w tym zagadnieniu opinii będziesz miała wiele. Pojawią się osoby, które by chciały całkowicie zlikwidować ochronę - bo przecież mamy monitoring, inni z kolei bezpieczniej będą się czuli przy zwiększonej obsadzie pracowników, i inne wariacje na ten temat.
Do rzeczy:
Idąc za Twoją propozycją, wg mnie korzystne rozwiązanie by było jakby ochrona odbywała się w nocy, bo w tym czasie może się dziać najwięcej "zdarzeń", które wymagają interwencji.
Ekipy remontowe, dostawy, etc. w ciągu dnia mogliby wpuszczać sami mieszkańcy, np otwierając bramę domofonem czy pilotem - wszystko jedno.
Z drugiej zaś strony jeśli struktura pracy miałaby pozostać tak jak obecnie, to czy oby na pewno jest potrzeba aby na jednej zmianie było jednocześnie 2 pracowników ochrony o każdej porze?
Potraktujcie proszę powyższą sprawę jako temat do dyskusji, a nie jako temat do przekonywania do swojej racji.
Myślę, że nie ma się co zastanawiać nad celowością ochrony, bo w moim odczuciu to działa na naszą korzyść. Mam na myśli nadzór nad obiektem i tym co się dzieje. Dwie osoby na zmianie wynikają z cogodzinnych obchodów, kiedy to jeden ochroniarz zostaje na miejscu, a drugi idzie w teren. Gdyby była tylko jedna osoba to przez 10 minut, kiedy trwa obchód, nie mógłby być jednocześnie w pomieszczeniu i np. otwierać bramy ekipom. Ja jestem zadowolona i z pracy ochrony i z ich wywiązywania się z obowiązków, między innymi dlatego zdecydowaliśmy się na zakup mieszkania tutaj. Biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców w Etiudzie, brak jakiegokolwiek nadzoru - moim zdaniem- spowoduje całkowitą samowolkę, zarówno we wjeżdżanie na teren Etiudy, finezyjne parkowanie na terenie posesji, zakłocanie ciszy nocnej itp.
Jak dla mnie, jezeli zostanie zainstalowany szlaban, to bedzie sie mozna na osiedle dostac owiele latwiej niz obecnie (brama bedzie nonstop otwarta za dnia), wiec nie jest to dobry kierunek rozwiazania problemu. Trzeba zmienic silowniki, badz sama brame, na lzejsza.
A odnosnie ochrony, to oni i tak nic nie robia. Nawet nie potrafia zareagowac jak ktos zaparkuje w niedozwolonym miejscu, badz sami na to zezwalaja. A jak sie im prubuje zwrocic uwage, to tylko pyskuja.
Oczywiscie sama obecnosc "ochroniaza" zapewne odstrasza, potencjalnych intruzow, ale jak dla mnie to jedna osoba na zmiane, w zupelnosci by wystarczyła. Wkoncu oni nie sa od tego aby otwierac ludzia brame czy furtke (po to mamy domofony), wiec nie musi on nonstop siedziec w pokojiku, ale moze rowniez robic obchody. Pozwolilo by to zaoszczedzic sporo pieniazkow (z tego co wiem to obecnie placimy 240tys rocznie za ochrone!!!!)
A odnosnie podwyzek za utrzymanie obiektu, to zupelnie ich nie rozumiem i sie z nimi nie zgadzam.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.